Experience Game

Kansen op gebied van gastbeleving ontdekken

Met de Experience Game onderzoekt Facilicom samen met haar klanten hoe gasten hun bezoek beleven. Gastbeleving is immers een belangrijk onderdeel van klanttevredenheid. Echter is niet iedereen zich hiervan bewust. Net daarom spelen we samen met uw medewerkers een spel om de uitdagingen en kansen op gebied van gastbeleving te ontdekken.

Het doel

Het doel van het spel is om op een leuke en ontspannen manier met uw medewerkers in gesprek te gaan over hun perceptie van de gastbeleving. Uitgangspunt is de reis door de ogen van de gast langs alle onderdelen van uw dienstverlening te maken. Zo creëert u inzicht in de beleving van uw gast en gaat u samen bepalen hoe u deze beleving positief kan beïnvloeden. Centraal staat de bijdrage en rol van de medewerkers hierin.

    Het spel

    Experience Game Maasmechelen Village

    De reis van de klant beleven

    De teams van 2 tot 3 personen, doorlopen de beleving van de klant. Het hele team doet de reis vanaf inkom, parkeerterrein, binnenkomst, bezoek aan sanitair en informatiebalie met elkaar gemaakt. Daarbij is ook het gevoel van veiligheid en het menselijke contact beoordeeld. Bij elk bezocht punt geven zij een score op basis van onderstaande criteria:

    • Goud: boven verwachtingen
    • Zilver: gelijk aan verwachtingen
    • Brons: onder verwachtingen
    Experience Game spelen

    Het spelbord

    Na de rondgang wordt het bordspel bovengehaald en beginnen de teams met het spel. Per punt zetten zij hun pion in het bijbehorend vakje (goud, zilver, brons) en stemt de coördinator dit af met de score van de Mystery Visitor. Deze heeft een tijdje voordien anoniem dezelfde rondgang gedaan en een score gegeven op de punten in kwestie. Bovendien worden bij ieder punt aanbevelingen en tips door de teams gegeven.

    En de winnaar is...

    Het winnende team heeft uiteindelijk de meeste overeenstemming met de score van de Mystery Visitor. Nadien wordt dit in een rapportering gegoten en aan de organisatie overgemaakt.

    Wat maakt dit spel zo uniek?

    We brengen beide partijen samen en kijken ook samen naar de hospitality en klantenervaring. Er wordt in teamverband gebrainstormd over verbeterpunten en oplossingen, en spelenderwijs komen innovatieve en nuttige ideeën naar boven. Bovendien wordt het hele facility management vanuit het klantenstandpunt bekeken. Dit brengt zaken naar boven waar zowel u als organisatie, als Facilicom in eerste instantie niet direct bij stilstaan.

    Deze bedrijven deden hun klantenreis al

    Ook meer inzicht krijgen in de gastbeleving van uw klanten?

    Meer weten over de Experience Game?

    Neem contact op met Facilicom Training Coordinator Christophe Rubbrecht.