QHSE-adviseur niv. 2
Functieomschrijving
Wij zijn op zoek naar een nieuwe dynamische collega om onze dienst preventie te vervolledigen. Hoe ziet een werkdag eruit in jouw functie als QHSE-adviseur?
- Als QHSE-adviseur ga je nadenken met collega’s over het kwaliteits-, veiligheids- en milieubeleid van de verschillende afdelingen binnen Facilicom. Je denkt en vormt mee aan het beleid, verbeteringen, preventieve en corrigerende maatregelen en je volgt de gevormde doelstellingen op.
- Je bevordert het kwaliteit-, veiligheid- en milieubewustzijn bij de medewerkers door aanwezig te zijn op de werkvloer. Je geeft waar nodig hierover opleiding of informatie.
- Je plant, coördineert en (voert) interne & externe audits uit.
- Je analyseert arbeidsongevallen, incidenten, bijna-ongevallen en werkt in teamverband verbeteringsvoorstellen uit.
- Je legt en onderhoudt goede contacten met alle stakeholders binnen de organisatie (hiërarchische lijn, medewerkers en sociale partners). Dit is belangrijk voor een goede samenwerking, alsook zal dit helpen bij de bewustmaking van het belang van kwaliteit, veiligheid en milieu..
- Je bent vaak aanwezig bij onze klanten om ons preventiebeleid af te toetsen met de realiteit. Je documenteert, analyseert en adviseert de betrokken partijen.
- Je levert rapportages aan die blijk geven van grondige analyse, goede documentatie en doordachte voorstellen.
- Je rapporteert in deze functie aan het diensthoofd van de interne preventiedienst.
Functie-eisen
- Idealiter heb je reeds ervaring opgebouwd in een personeelsgericht bedrijf (dienstensector, industrie, logistiek, …).
- Je beschikt over een diploma preventieadviseur niveau 2. Idealiter beschik je over een diploma ‘milieucoördinator niveau B’.
- Goede kennis Frans is een pluspunt.
- Je weet collega’s enthousiast te maken over je aanpak! Dit vooral door je goede overtuigingskracht en je vlotte communicatieskills.
- You go for it! Je bent een doener en hebt een echt hands-on mentaliteit.
- Je denkt graag tactisch en strategisch na over een problematiek. Je werkt dan ook graag procesmatig en efficiënt.
- Ervaring met ISO- en VCA-certificatie is daarbij een plus, of toch het enthousiasme om dit te leren.
Wat we je aanbieden
- Een rol bij een gevestigde naam binnen facility management in de Benelux met meer dan 30.000 werknemers en meer dan 60 jaar ervaring.
- Je krijgt een erg visibele rol toegewezen en hebt dagelijks contact met diverse lagen (directie tot operaties) in de organisatie.
- Verantwoordelijkheid en autonomie. Je neemt graag initiatieven en we willen jou hierin ondersteunen en vrijheid geven.
- Een marktconform salaris, afhankelijk van je competenties en je ervaring en extralegale voordelen (bedrijfswagen, …)
- Na een inwerkperiode krijg je de kans om tot twee dagen per week thuis te werken.
- De mogelijkheid om elke middag heerlijk te lunchen in ons bedrijfsrestaurant!
Bedrijfsinformatie
Een groeiend aantal Belgische bedrijven en organisaties rekent op de facilitaire dienstverlening die Facilicom al meer dan 40 jaar aanbiedt. Facilicom ondersteunt en ontzorgt met effectieve oplossingen op het gebied van schoonmaak, catering en bewaking. Meer dan 4000 professionals garanderen efficiënte en flexibele dienstverlening. Die dienstverlening stemmen we steeds af op de wensen en behoeften van de opdrachtgever, of die nu specifieke of integrale facilitaire services nodig heeft. Door op de stoel van de opdrachtgever te gaan zitten, denken wij van tevoren goed na over wat er bij de opdrachtgever beweegt en wat belangrijk is voor de dienstverlening. Met onze bedrijven Gom, Food&i, Trigion en Facilicom Solutions maken wij het verschil.
Contactinformatie
Heb je interesse in deze job? Reageer dan meteen via de sollicitatieknop op deze pagina. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Ellen Vullings via ellen.vullings@facilicom.be.