Manager Payroll & Administration

Antwerpen
HR 1862

Functieomschrijving

Je bent de eindverantwoordelijke voor payroll, alle comp&ben processen en alle activiteiten voor de verschillende ondernemingen binnen de groep in België. Dit omvat o.a. de coördinatie van alle lokale payroll-verwerkingen, comp&ben administratie, rapporteringen en aansturing van een team payroll-specialisten.

  • Je ontwikkelt en implementeert de nodige administratieve HR-processen en procedures die zorgen voor een vlot beheer van de salarisverwerking en personeelsadministratie.
  • Je coördineert en organiseert de verschillende activiteiten binnen de payroll afdeling. Efficiëntie staat hierbij steeds voorop.
  • Je treedt op als coördinator en/of dossierbeheerder van complexe vraagstukken (sociaal-juridisch, fiscale en sociale controles…).
  • Je volgt nauwgezet de samenwerking met externe partners op, controleert de payroll en fungeert als een back-up voor de payroll-specialisten.
  • Je werkt mee aan het verder ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de verloningsstrategie binnen de verschillende ondernemingen om te komen tot een optimale beloningspolitiek.
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer en uitvoering van benefits (GSM, verzekeringen,…) en policies (onkosten, voordelen in natura,…)
  • Je staat in voor de rapportering van de HR KPI’s  en verzorgt de rapporteringen over de vennootschappen heen.
  • Je coacht en draagt bij tot de ontwikkeling van je team payroll-specialisten. Je organiseert meetings en rapporteert aan de HR directeur van België.

Functie-eisen

  • Je genoot een hogere opleiding en kijkt terug op minstens 15 jaar ervaring als payroll-expert, waarin je hebt gewerkt in een context van zowel arbeiders als bedienden.
  • Je hebt ervaring in het leiden van een team.
  • Je beschikt over een goede kennis Nederlands en Frans.
  • Jouw passies liggen binnen loon- en personeelsadministratie, sociaaljuridische wetgeving en beheer van data.
  • Idealiter heb je ervaring met het automatiseren en digitaliseren van salarisprocessen.
  • HR-Softwarepakketten zoals eBlox en Microsoft Office hebben geen geheimen voor jou.
  • Je denkt oplossingsgericht en bent een echte doorzetter die waardevolle oplossingen/alternatieven aanbrengt.
  • Je werkt analytisch, accuraat, en beschikt over een stevige portie stressbestendigheid.

Wat we je aanbieden

Als Manager Payroll & Administration bieden wij jou:

  • Deel uitmaken van een financieel gezond en groeiend bedrijf met resultaatgerichte professionele cultuur.
  • Werken in een dynamische omgeving, waar we beseffen dat onze mensen het verschil maken.
  • Een mooi brutoloon aangepast aan je competenties en ervaring.
  • Een netto vergoeding van 10 euro per gewerkte dag.
  • Een firmawagen met tankkaart.
  • Een smartphone met abonnement.
  • Hospitalisatie en groepsverzekering.
  • 20 dagen jaarlijkse vakantie aangevuld met 12 ADV dagen indien voltijdse betrekking.
  • Werken in een bedrijf op het bruisende eilandje met zicht op het MAS.

Bedrijfsinformatie

Een groeiend aantal Belgische bedrijven en organisaties kan rekenen op de facilitaire dienstverlening die Facilicom de bedrijfswereld al meer dan 40 jaar aanbiedt. Facilicom ondersteunt en ontzorgt hen met effectieve oplossingen op het gebied van schoonmaak, catering, bewaking, onderhoud en C2C diensten. Meer dan 5000 professionals staan er borg voor een hoogkwalitatieve, efficiënte en flexibele dienstverlening afgestemd op de wensen en behoeften van de opdrachtgever en met de inzet van zowel specifieke als integrale facilitaire services. De organisatie en coördinatie van deze activiteiten wordt verzorgd door de dienst Facilicom Solutions waar meer dan 50 professionals worden ingezet om de activiteiten op het gebied van schoonmaak en bedrijfscatering (soft services) en techniek en onderhoud (hard services) in goede banen te leiden. 

Contactinformatie

Heb je interesse in deze job? Reageer dan meteen via http://www.werkenbijfacilicom.be. Voor meer informatie kan je contact opnemen met onze Recruitment Afdeling via het algemene nummer van Facilicom +32 (0)3 224 38 00.